Bezpieczne zakupy
Idosell security badge

Regulamin

 

Sklep internetowy, działający pod adresem www.sporti.pl prowadzony jest przez:

 

sporti.pl Sp. z o.o.

ul. Lubelska 50, 35 - 233 Rzeszów

NIP: 517-031-39-99 | KRS: 0000349478 | Regon: 180532993

Organ Rejestrowy: Sąd Rejonowy w Rzeszowie
XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

Kapitał zakładowy: 5 000,00 zł

 

 

 

1. Postanowienia ogólne

 

 

Wszystkie ceny podane na stronach internetowych sporti.pl są cenami brutto (zawierają podatek VAT). Wiążąca dla stron transakcji jest cena widniejąca przy produkcie w momencie złożenia zamówienia przez Klienta.

  1. W przypadku, gdy towar jest niedostępny i jest to jedyna pozycja w zamówieniu, Sklep zastrzega sobie możliwość jednostronnego anulowania zamówienia, o czym Klient zostanie poinformowany osobnym e-mailem lub telefonicznie. Zgodnie z art. 543 § 1 i §2 "Kodeksu Cywilnego".
  2. Zawartość sklepu nie jest ofertą w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Kupujący składając zamówienie składa jednocześnie propozycję zawarcia umowy. Umowa kupna - sprzedaży następuje w momencie otrzymania przez Kupującego potwierdzenia przyjęcia zamówienia przez sklep sporti.pl.
  3. Kupujący może wprowadzić zmiany w zamówieniu lub je wycofać do czasu, gdy zamówienie nie zostało jeszcze wysłane.
  4. Klient wybierając produkt i dokonując zakupu za pośrednictwem systemu dostarczonego przez sklep sporti.pl składa ofertę kupna zgadzając się przy tym na warunki przedstawione w niniejszym regulaminie.
  5. Każdy klient jest na bieżąco informowany o przebiegu realizacji zamówienia. Jeśli z jakichkolwiek przyczyn realizacja zamówienia jest opóźniona sklep bezzwłocznie informuje o zaistniałej sytuacji.
  6. Jeżeli zaistnieje sytuacja, że danego produktu nie ma na magazynie i sklep sporti.pl nie jest w stanie zamówić produktu u producenta, klient jest bezzwłocznie informowany o przysługującym mu prawie zmiany składu zamówienia bądź rezygnacji z jego realizacji (zwrot ewentualnie nadpłaconej należności nastąpi w ciągu max 2-3 dni).
  7. Dokonując rejestracji w sklepie oraz zapisując się na listę subskrybentów newslettera, klient dobrowolnie wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych, zachowując prawo do wglądu, poprawy i usunięcia ich z bazy. 
  8. Administratorem danych osobowych jest sporti.pl sp. z o.o. regon: 180532993.
  9. Baza danych klientów sklepu jest zarejestrowana w GIODO pod nr księgi 150241. Baza danych subskrybentów newslettera jest zarejestrowana w GIODO pod nr księgi 150242.
  10. Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie Klientowi treści zawieranej Umowy Sprzedaży następuje poprzez udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Sklepu Internetowego, przesłanie Klientowi na podany adres e-mail podsumowania zamówienia, oraz dołączenia do przesyłki dowodu zakupu. Treść Umowy Sprzedaży jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym Sklepu Internetowego Sprzedawcy.

 

 

2. Termin realizacji

 

 

Czas realizacji zamówienia jest to czas od potwierdzenia zamówienia do chwili wysłania przesyłki do klienta, przy czym uwzględniane są tylko dni robocze.

  1. Czas realizacji zamówienia jest zależny od dostępności danego produktu w naszych magazynach lub w magazynach producentów.
  2. Zamówienie złożone z produktów o różnym czasie realizacji jest wysyłane po skompletowaniu całości (po upływie czasu najdłuższego z podanych).
  3. W uzasadnionych przypadkach dotyczących np. zamówienia o bardzo dużej wartości, odroczenie wysyłki i magazynowania towaru czy też produktów tylko na zamówienie może być wymagana przedpłata. Wysokość przedpłaty jest ustalana indywidualnie.
  4. Zastrzegamy sobie prawo wydłużenia czasu realizacji w przypadku chwilowego braku towaru na magazynie. O takim przypadku klient każdorazowo jest informowany, pocztą elektroniczną lub telefonicznie.
  5. Czas otrzymania przesyłki składa się z czasu realizacji i czasu dostawy. Czas dostawy jest zależny od formy wybranego sposobu dostarczenia towaru i wynosi od 1 do 5 dni roboczych licząc od dnia wysłania przez Klienta zamówienia, tj. Kurier DPD 1-3 dni robocze, Paczkomaty InPost 2-4 dni robocze, Poczta Polska 2-5 dni roboczych.

 

 

3. Dostawa towaru

 

 

Zamówiony towar można odebrać osobiście w magazynie sporti.pl w Rzeszowie przy ul. Lubelskiej 50. Warunkiem odbioru jest uprzednie złożenie zamówienia i umówienie się z pracownikiem sklepu na termin odbioru. Kupujący kwitując odbiór towaru, potwierdza jego zgodność z zamówieniem.

  1. Koszty dostawy są wyliczane automatycznie w momencie składania zamówienia i są uzależnione od formy wyboru dostawy oraz płatności. Dostawa zamówionych Towarów odbywa się przesyłką kurierską, Pocztą Polską oraz Paczkomatami InPost. Koszty dostawy można znaleźć tutaj.
  2. Darmowa dostała towarów odbywa się gdy suma zakupionych produktów przekracza kwotę 300 zł. Przy czym darmowa wysyłka dotyczy tylko zamówień o łącznej wadzie do 30 kg. Po przekroczeniu tej wagi doliczana jest dopłata za kolejną przesyłkę do 30 kg.
  3. Dostawa Towarów jest ograniczona do obszaru Rzeczpospolitej Polskiej i odbywa się pod adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
  4. Koszty dostawy towaru podane przy każdym produkcie uwzględniają najtańszą możliwą formę wysyłki przy przedpłacie na konto. Przy składaniu zamówienia Klient może wybrać dowolną inną formę wysyłki oraz sposób płatności.
  5. Wszystkie dostawy realizowane przez firmę kurierską są ubezpieczone.
  6. Sklep sporti.pl nie ponosi odpowiedzialności finansowej za niedostarczenie przesyłki z powodu błędnie podanego adresu lub jej nieodebrania. W takim przypadku, kupujący zobowiązany jest do ponownego uiszczenia opłaty za przesyłkę. 
  7. W chwili odbioru towaru Klient może sprawdzić czy przesyłka nie posiada uszkodzeń powstałych podczas transportu oraz sprawdzić jej kompletności w obecności osoby dostarczającej towar. Rozpatrzenie reklamacji można przyspieszyć poprzez spisanie w obecności pracownika firmy spedycyjnej "Protokołu Reklamacji". Z chwilą pokwitowania na Nabywcę przechodzi prawo własności towaru oraz wszelkie ryzyka związane z posiadaniem i użytkowaniem, a w szczególności ryzyko utraty lub uszkodzenia. W przypadku odbioru osobistego Klient ma prawo do sprawdzenia towaru będącego przedmiotem przeprowadzonej transakcji.
  8. Klient, który zauważył uszkodzenie przesyłki po odjeździe kuriera może zgłosić ten fakt telefonicznie firmie kurierskiej. Przewoźnik ma obowiązek przysłać kuriera na miejsce dostawy w przeciągu 7 dni od daty doręczenia przesyłki w celu spisania "Protokołu Reklamacji". Reklamacje na uszkodzenia mechaniczne, powstałe podczas transportu będą rozpatrywane - w celu przyśpieszenia procesu reklamacji prosimy o spisanie „protokołu reklamacyjnego”.
  9. W przypadku, gdy wybrany przez Kupującego rozmiar/model Towaru okaże się nieprawidłowy, istnieje możliwość wymiany na inny na prośbę Klienta. W takich okolicznościach koszty zwrotu i ponownej wysyłki Towaru pokrywa Kupujący.

 

 

4. Sposób płatności

 

 

 Przy odbiorze

Za zamówione produkty w sklepie możesz zapłacić przy odbiorze. Oznacza to, że za paczkę zapłacisz dopiero w momencie jej otrzymania przez kuriera lub listonosza. W przypadku wysyłki za pobraniem całkowity koszt zamówienia składa się z wartości zamówionych produktów, oraz kosztu transportu, powiększonego o koszt pobrania.

 

Przelewem na konto

Wybierając tę formę płatności, Twoje zamówienie zostanie skompletowane i wysłane do Ciebie niezwłocznie po stwierdzeniu wpływu należności na nasze konto. Należy wpłacić całkowitą wartość zamówienia na numer konta bankowego, który jest podany w momencie składania zamówienia.

 

Należności za zamówienia prosimy przelewać na konto:

 

ING Bank Śląski

 

89 1050 1562 1000 0090 3010 6570

 

Prosimy wpisać numer zamówienia w tytule przelewu.

 

 

Kartą płatniczą

Rozliczenia transakcji kartą płatniczą i e-przelewem przeprowadzane są za pośrednictwem eCard S.A. Do obsługi transakcji zastosowano tam nowoczesne systemy zabezpieczeń - m.in. szyfrowanie SSL 128 bitów. Transakcje obsługiwane przez eCard zapewniają najwyższy poziom bezpieczeństwa. Najnowsze metody szyfrowania danych w połączeniu ze światowej klasy platformą sprzętową gwarantują niezawodność dokonywanych transakcji.

Możesz płacić kartą płatniczą Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro, MasterCard Electronic za pośrednictwem eCard S.A.

- ePrzelewem za pośrednictwem eCard S.A. 

 

Płatności PayPal

PayPal, godny zaufania lider w zakresie płatności internetowych, umożliwia kupującym i sprzedawcom wysyłanie i otrzymywanie pieniędzy przez Internet. Serwis PayPal ma ponad 150 mln użytkowników w 190 krajach i regionach. W serwisie PayPal dane kart kredytowych użytkowników są chronione przy użyciu najnowocześniejszych systemów zabezpieczających i zapobiegających oszustwom. Dane finansowe użytkownika płacącego w serwisie PayPal nigdy nie trafiają do sprzedawcy.

 

Płatność ratalna

Możesz skorzystać z systemu ratalnego eRaty Santander Consumer Bank oraz Credit Agricole Raty. bez wychodzenia z domu. Wystarczy wybrać sposób zapłaty ratalnej. Kurier dostarczy zamówiony sprzęt oraz umowę kredytową do podpisania.

 

 

Płatność PayByNet

PayByNet to system bezpośrednich i gwarantowanych płatności internetowych opracowany przez Krajową Izbę Rozliczeniową S.A. specjalnie na potrzeby handlu elektronicznego. To obecnie najprostszy sposób płatności w Internecie, dzięki któremu zamówienie może zostać zrealizowane od razu po zatwierdzeniu przelewu przez klienta. PayByNet jest jedynym w Polsce serwisem umożliwiającym realizację płatności bezpośrednio z rachunku bankowego klienta na rachunek bankowy sklepu (z wykorzystaniem technologii systemu rozliczeniowego ELIXIR).

 

Gotówką w siedzibie firmy

W przypadku odbioru osobistego możesz osobiście zapłacić gotówką w naszym biurze handlowym.

Zapraszamy do naszego biura w Rzeszowie ul. Lubelska 50, w godz. 08:00 - 16:30 od poniedziałku do piątku.

 

Kartą płatniczą w siedzibie firmy

W przypadku odbioru osobistego możesz osobiście zapłacić kartą płatniczą Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro, MasterCard Electronic.

Zapraszamy do naszego biura w Rzeszowie ul. Lubelska 50, w godz. 08:00 - 16:30 od poniedziałku do piątku.

 

 

 

5. Gwarancja i reklamacje

 

 

  1. Wszystkie produkty dostępne w sklepie www.sporti.pl są fabrycznie nowe i wolne od wad.
  2. Wszystkie produkty posiadają gwarancje producentów.
  3. Wszystkie produkty wysyłane przez nasz sklep, w trakcie przygotowania do wysyłki są sprawdzane przez pracownika sklepu pod względem:
      - zgodności z zamówieniem,
      - stanem produktu (czy jest kompletny, czy nie ma uszkodzeń)
  4. Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.) Klient może żądać naprawy, wymiany towaru na nowy, obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy i zwrotu pieniędzy – to ostatnie tylko wtedy, gdy wada ma charakter istotny (termin „wada istotna” oznacza taką wadę, której wystąpienie uniemożliwia korzystanie z produktu zgodnie z jego przeznaczeniem), chyba że Sklep niezwłocznie wymieni towar na nowy, pozbawiony wady lub naprawi wadliwy egzemplarz. Klient może żądać zwrotu pieniędzy za zakupiony produkt również, jeżeli przy pierwszej reklamacji z tytułu rękojmi Sklep nie wywiąże się ze swych obowiązków, bądź jest to druga lub kolejna reklamacja tego towaru, nawet jeśli dalsze reklamacje dotyczą innej wady towaru.
  5. Jeżeli po otrzymaniu towaru Zamawiający wykryje w nim wady techniczne lub uszkodzenia mechaniczne (zewnętrzne) powstałe podczas         dostawy, ma prawo odesłać przesyłkę. W tym celu Zamawiający powinien niezwłocznie skontaktować się ze sklepem i poinformować o zaistniałym fakcie. Do odsyłanego towaru należy dołączyć dokument potwierdzający dokonanie zakupu z adnotacją na jej odwrocie: "reklamacja - towar uszkodzony" Zamawiający powinien odesłać towar na adres :




sporti.pl Sp. z o.o.
ul. Lubelska 50
35-233 Rzeszów

 

  1. Wszelkie reklamacje rozpatrywane są najpóźniej w ciągu 14 dni roboczych od ich wpłynięcia, w szczególnych przypadkach termin ten może się wydłużyć i będzie ustalany indywidualnie z klientem.
  2. Towar uszkodzony zostanie wymieniony na wolny od wad, pełnowartościowy, a jeżeli będzie to niemożliwe (wyczerpanie zapasów), sklep zwróci Zamawiającemu   równowartość ceny produktu lub zaoferuje mu inny produkt, o podobnych cechach użytkowych.
  3. Sklep nie przyjmuje żadnych przesyłek odesłanych przez Zamawiającego za pobraniem.
  4. W przypadku płatności kartą płatniczą zwrot środków zostanie wykonany bezpośrednio na kartę Klienta.

 



6. Zwroty na podstawie prawa do odstąpienia od umowy zawartej na odległość

 

 

  1. Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.), konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, w terminie 14 dni kalendarzowych od otrzymania towaru. Wskazane w tym punkcie prawo dotyczy sprzedaży konsumenckiej, a więc stosuje się wyłącznie do sprzedaży osobie fizycznej, która dokonuje zakupu w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od objęcia Produktu w posiadanie przez klienta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która: (1) obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub części albo (2) polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów.
  2. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą. Strony są zobowiązane do zwrotu wzajemnych świadczeń w terminie i w sposób, o którym mowa poniżej. Jeżeli klient złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim Sklep przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
  3. Termin na zwrot wzajemnych świadczeń:
    1. Sklep niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia klienta o odstąpieniu od umowy, zwrócić klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy Produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym). Sklep może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od klienta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez klienta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. Koszty przesyłki zwrotnej pokrywa Sklep (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym).
    2. Klient ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić Produkt Sprzedawcy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.
  4. W celu usprawnienia procedury zwrotu oświadczenia o odstąpieniu od umowy prosimy składać w formularzu zwrotu (pobierz) który należy przesłać na adres email reklamacje@sporti.pl Prosimy również dołączyć dokument potwierdzający dokonanie zakupu (paragon lub faktura VAT). Sklep dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył klient, chyba że klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

 

7. Pozasądowe Sposoby Rozpatrywania Reklamacji / Sporów

 

  1. Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń w razie nie uznania reklamacji przez Sklep. Sklep w tym miejscu informuje Konsumenta o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasadach dostępu do tych procedur . Jednocześnie Sklep wyjaśnia, że skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń ma charakter nieprzymuszony (dobrowolny).
  2. Sklep zastrzega, że zapisy Regulaminu nie stanowią zobowiązania Sklepu do skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów i nie stanowią odgórnej zgody na udział w takim postępowaniu przed publicznym/niepublicznym podmiotem ADR. Decyzję o udziale przez Sklep w procedurze pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów Sklep podejmuje indywidualnie w stosunku do konkretnego Konsumenta. Zgodę lub jej brak Sklep wyraża w piśmie stanowiącym odpowiedź na reklamację Konsumenta.
  3. Informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są pod adresami internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
  4. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
  • Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży.
  • Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji, z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem, a Sprzedawcą.
  • Konsument może skorzystać także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich) w celu uzyskania bezpłatnej pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Konsumentem, a Sprzedawcą.
  • Konsument ma możliwość zwrócenia się do Podmiotu Uprawnionego ( podmiot ADR), o którym mowa w art. 8 Ustawa z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.
  • pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.

 

8. Postanowienia końcowe

 

 

Sklep SPORTi.PL, którego właścicielem jest firma sporti.pl sp. o.o. z siedzibą w Rzeszowie ul. Lubelska 50 ponosi odpowiedzialność za stan produktów oferowanych przez siebie do sprzedaży, realizację zamówień, obsługę płatności, zwrot i reklamację.

Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej sklepu sporti.pl oraz pobrać go i sporządzić jego wydruk.

Utrwalenie, zabezpieczenie, udostępnienie danych zamówienia oraz Regulaminu sprzedaży następuje za pośrednictwem poczty elektronicznej. Pod tym adresem można zapoznać się z Regulaminem sprzedaży. Poprzednie zamówienia mogą Państwo zobaczyć w ramach swojego konta w sklepie sporti.pl, po wcześniejszym zalogowaniu.

Wszystkie kwestie sporne dotyczące umów kupna-sprzedaży załatwione będą w pierwszej kolejności polubownie.

 

pixelpixelpixelpixel